Metamorphosis of Narcissus (1937) is an oil-on-canvas painting by the Spanish surrealist Salvador Dalí. This painting is from Dalí's Paranoiac-critical period. According to Greek mythology, Narcissus fell in love with his own reflection in a pool. Unable to embrace the watery image, he pined away, and the gods immortalized him as a flower. Dalí completed this painting in 1937 on his long awaited return to Paris after having had great success in the United States.
The painting shows Narcissus sitting in a pool, gazing down. Not far away there is a decaying stone figure which corresponds closely to him but is perceived quite differently; as a hand holding up a bulb or egg from which a Narcissus is growing. The egg has been used as a symbol for sexuality in other paintings by Dalí. In the background, a group of naked figures can be seen, while a third Narcissus like figure appears on the horizon.
Dalí wrote a poem to accompany the painting.
Dalí's poem, below, accompanied the painting when it was initially exhibited:
Narcissus, in his immobility, absorbed by his reflection with the digestive slowness of carnivorous plants, becomes invisible. There remains of him only the hallucinatingly white oval of his head, his head again more tender, his head, chrysalis of hidden biological designs, his head held up by the tips of the water's fingers, at the tips of the fingers of the insensate hand, of the terrible hand, of the mortal hand of his own reflection. When that head slits when that head splits when that head bursts, it will be the flower, the new Narcissus, Gala - my Narcissus.
_______________________________________________________________________________________________
Метаморфозы Нарцисса (1937) является картина маслом -на- холст на испанского сюрреалиста Сальвадора Дали . Эта картина от Paranoiac - критический период Дали . Согласно греческой мифологии , Нарцисс влюбился в собственное отражение в луже . Невозможно охватить водянистый изображение , он зачах , и боги увековечил его , как цветок . Дали завершена эту картину в 1937 году на его долгожданного возвращения в Париж после того, имел большой успех в США.
На картине изображен Нарцисс сидя в бассейне , глядя вниз . Не далеко есть разлагающихся каменные фигуры , которые близко соответствует ему, но воспринимается совсем по-другому ; как рукой держит лампочку или яйцо, из которогоНарцисс растет . Яйцо был использован как символ сексуальности в других картин Дали. На заднем плане , группа обнаженных фигур можно увидеть , а третий Нарцисс как показано на рисунке появляется на горизонте .
Дали написал стихотворение , чтобы сопровождать картину .
Стихотворение Дали , ниже , сопровождается картину , когда он был изначально выставлены :
Нарцисс , в его неподвижности , поглощается свое отражение с пищеварительной медлительности плотоядных растений , становится невидимым . Там остается о нем толькоhallucinatingly белый овал головы , голова снова нежнее , его голова , куколка скрытых биологических конструкций , голова держится на кончиках пальцев воды , на кончиках пальцев бессмысленной стороны , о страшной стороны, смертного руки его собственное отражение . При том, что голова щели , когда , что глава распадается при том, что всплески головы , это будет цветок , новый Нарцисс , Гала - мой Нарцисс